Fastighet
Vem som ska ta emot er felanmälan beror på vilken typ av fel som uppstått. Om något
inträffar på funktioner i er bostad kan ni under garantitiden kontakta Credentias
Kundservice via Boportalen: https://credentia.libitum.cloud/
Akuta fel
Fastighetsjour 08-564 21 610
Dygnet runt
Vid akuta fel utanför kontorstider där fastighet eller personer riskeras skadas allvarligt.
Jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om ni själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir ni betalningsskyldig.
Hiss
Kone Tel. 0771-50 00 00
Dygnet runt för akuta fel
Vid brand, behov av polis eller akuta olycksfall:
Ring 112
Vitvaror
Vid fel på vitvaror i bostaden kontakta er vitvaruleverantör direkt
BHS Hushållsapparater förAllmänna frågor: 08-734 12 00
Service: 0771-11 22 77
Uppge alltid vad felet är samt namn, adress, telefon, produktnummer.
Internet
Kontakta den tjänsteleverantör du har valt för Bredband.
TV (Tele2)
Tele2: Tel. 90 222
Mån-Fre 08.00-19.00
Lör 09.00-15.00
Om Du har fel på TV eller Internet, kontrollera först om dina grannar också har problem innan du felanmäler. Det underlättar felsökningen.
Insekter/skadedjur
Nomor AB Tel. 0771-122 300 eller gör skadeanmälan via webben
Mån-Fre 07.00-17.00
Sanering är kostnadsfri och bekostas via föreningens försäkring